پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118181
بازي با رياضي آقاي رئيس درباره گراني خودرو!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1516

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جالب اينکه رئيس شوراي رقابت اين روزها به دفاع تمام‌عيار از خودروسازان مي‌پردازد و اظهارات جالبي در اين زمينه عنوان مي‌کند. رضا شيوا اعلام کرده نرخ‌هاي جديد خودرو به هيچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود. جالب اينکه وي چنين سخني را يک ماه پيش نيز گفته و اما در اين مدت خودروسازان با وي جلساتي گذاشتند و او يک ماه بعد قيمت‌هاي جديدتري را اعلام کرد.

در حالي که به طور متوسط نرخ خودروهاي پرتيراژ نسبت به نرخ قبلي بيش از ?? درصد رشد داشته، شيوا اعلام کرد خودرو به صورت ميانگين ? درصد گران شده است. وي به ايسنا گفت: اعلام افزايش ?? درصدي قيمت خودرو کاملا بي‌پايه و اساس است و به‌طور ميانگين ?/? درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است. رئيس شوراي رقابت با بيان اينکه برخي اطلاعات غلط به مردم داده‌اند و قيمت خودرو به طور ميانگين ?/? درصد افزايش يافته، تاکيد کرد: اگر خودرو بالاتر از قيمت‌هاي اعلامي به فروش برسد افراد مي‌توانند با مراجعه به مرکز ملي رقابت يا از طريق سايت اين شرکت شکايت خود را مطرح کنند تا مرکز ملي رقابت به موارد تخلف رسيدگي کند. وي با بيان اينکه خودروسازان اعلام کرده‌اند قيمت‌هاي اعلام شده از سوي شوراي رقابت را رعايت مي‌کنند، اظهار کرد: قيمت‌هاي جديد قراردادها، ميزان توليد و وضعيت فروش را بهبود بخشيده و بازار حاشيه را از بين مي‌برد.

شيوا درباره قيمت تندر ?? گفت: شوراي‌رقابت در سال گذشته قيمت اين خودرو را تعيين نکرده است به همين دليل اين خودرو در حال حاضر بايد به قيمت سال قبل کارخانه در بازار به فروش برسد. وي افزود: البته بعد از نشست خبري روز شنبه، مسؤولان اين شرکت به تکاپو افتاده و در حال ارائه اطلاعات هستند تا شورا براساس اطلاعات جديد قيمتگذاري را انجام دهد بنابراين تا مشخص نشدن قيمت اين خودرو، تندر ?? اجازه افزايش قيمت نداشته و بايد با همان قيمت کارخانه در سال گذشته فروخته شود.

? درصد يا ?? درصد

اظهارات شيوا بسيار هوشمندانه است چرا که او از ميانگين سخن مي‌گويد. طبق اعلام شوراي رقابت نرخ خودروهاي ام‌وي‌ا‌م که برخلاف ساير خودروهاي داخلي همواره در بازار ارزان‌تر از کارخانه است، کاهش يافته است. با فرمول‌هاي رياضي درصد رشد قيمتي خودروهاي ام‌وي‌ام منفي مي‌شود و ميانگين همه خودروها حدود همان ?درصد مي‌شود اما اگر اين بازي رياضي را کنار بگذاريم متوجه مي‌شويم که مثلا نرخ پژو حداقل ?? درصد رشد داشته است و رئيس شوراي رقابت براي دفاع تمام قد از خودروسازان از اين روش استفاده کرده است. خريداران خودرو بيشتر خواهان پژو و پرايد هستند و نرخ اين محصولات بيش از ?? درصد نسبت به نرخ قبلي افزايش يافته است.

خودروسازان با استقبال از اين شيوه دفاع شيوا نيز اظهارات جالبي بيان کرده‌اند. مثلا معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو با بيان اينکه تقاضاي خودروسازان براي افزايش قيمت ?? درصد بود که در نهايت با افزايش به طور ميانگين ? درصدي موافقت شد، گفت: تا ? ماه آينده بازار خودرو به تعادل و ثبات خواهد رسيد. عبدالله بابايي گفت: ايران‌خودرو خواستار افزايش ?? درصدي قيمت خودرو بود، اما شوراي رقابت با افزايش به طور ميانگين ?درصدي قيمت‌ها موافقت کرد ولي به هر حال به دليل اينکه مصوبه شوراي رقابت حکم قانون را دارد، ما قانون را اجرا خواهيم کرد.

معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو افزود: در عين حال افرادي که پيش از مصوبه جديد شوراي رقابت براي دريافت خودرو ثبت‌نام کرده و زمان تحويل خودروي آنها تا ?? تيرماه است، مساعدت خواهيم کرد خودروي خود را با قيمت قبلي دريافت کنند و افزايش قيمت‌ها شامل حال آنها نشود. به گفته بابايي، چرا وقتي هزينه‌هاي مربوط به ماليات بر ارزش افزوده، بيمه و منابع انساني چندين درصد افزايش مي‌يابد، ديده نمي‌شود اما وقتي قيمت خودرو به همين ميزان افزايش مي‌يابد، صداها بلند مي‌شود. البته گران شدن نرخ خودرو توسط دولت از يک طرف و عدم حمايت دولت از توليدکنندگان اين سوال را ايجاد مي‌کند که مسؤولان براي مصرف‌کننده چه برنامه‌اي دارند؟ اگر هزينه پرايد تا ?? ميليون تومان افزايش يابد آيا دولت با قيمت ?? ميليون توماني پرايد موافقت مي‌کند يا با حمايت از توليدکنندگان مانع افزايش قيمت‌ها خواهد شد؟ در همين حال رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدکي اتومبيل از تغيير قيمت محصولات اين صنف در آينده نه‌چندان دور خبر داد. علي‌اکبر بخشي در گفت‌و‌گو با تسنيم، تغيير قيمت لوازم يدکي خودرو را منوط به شرايط ايجادشده بعد از تثبيت قيمت خودرو، خريد خودرو با قيمت جديد توسط مردم و ميزان خريد خودرو دانست.

مرجع : وطن امروز

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html